چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴

به میزبانی شهرستان ملایر برگزار شد؛

نشست تخصصی کتاب‌خوان «بررسی شخصیت حضرت امیر المومنین(ع)»

كتابخوان تخصصي علي(ع)

نشست تخصصی کتاب‌خوان «بررسی شخصیت حضرت امیر المومنین(ع)»، هم‌زمان با هفته ولایت در ملایر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی همدان، نشست تخصصی کتاب‌خوان «بررسی شخصیت حضرت امیر المومنین(ع)» به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر و با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر برگزار شد.

در این نشست، پنج عنوان کتاب با موضوع بررسی زندگی و شخصیت امیرالمومنین، علی(ع) به مخاطبین ارائه شد که بدین شرح است:

«تمام نهج البلاغه» نوشته سید صادق موسوی/ ارائه توسط: حسین امیری(رئیس دانشگاه آزاد (واحد سامن) و مدرس دانشگاه)

کتاب «تمام نهج البلاغه» که حاوی فهرستی از مهم‌ترین مصادر کتاب، معرفی ۷۷۰ منبع روایی و خطبه‌های حضرت علی(ع) است، به زبان عربی در ۷ جلد نوشته شده و مجموعه‌ای از خطبه‌ها، نامه‌ها و کلمات قصار امیرالمومنین(ع) را از نظر سندی و روایی بررسی می‌کند.

«اشراق غدیر» نوشته محمد علی انصاری/ ارائه توسط: فروزان کردیوند(مسئول امور فرهنگی دانشگاه علوم قرآنی و مدرس)

این کتاب در ۹ فصل تدوین شده که می‌توان از جمله آن به کمال فضیلت، اشراق غدیر، تجلی امامت در غدیر، ولی و ولایت، وصایت و خلافت در پرتو غدیر، جلوه‌های تابناک غدیر، غدیر عیار جانشینی و خلافت، تحریف و تحریف‌گران غدیر در منظر تاریخ و غدیر میثاق نبوت و وصایت، اشاره کرد.

«اسرار غدیر» نوشته محمدباقر انصاری/ ارائه توسط: حجت الاسلام محمدرضا محمدی پیام(معاون دانشگاه علوم قرآنی و مدرس)

این کتاب، گزارشی کامل و جامع از واقعه غدیر و مجموعه وقایع قبل و بعد از آن است و تمام مسائل مربوط به این واقعه به صورتی کاملاَ مستند، طبق آیات قرآنی، احادیث متواتر و منابع شیعه و سنی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

«فروغ ولایت» نوشته جعفر سبحانی تبریزی/ ارائه توسط: حجت الاسلام حسین مقدس(مدرس حوزه و دانشگاه)

این کتاب مشتمل بر یک پیش‌گفتار و شش بخش شامل: زندگی امام علی(ع) قبل و پس از بعثت پیامبر(ص)، پس از هجرت و پیش از رحلت پیامبر(ص)، پس از درگذشت پیامبر(ص) و قبل از خلافت، رویدادهای دوران خلافت امام علی (ع) و وقایع پس از نهروان و شهادت امام است.

«سیری در نهج البلاغه» نوشته شهید استاد مرتضی مطهری/ ارائه توسط: حجت الاسلام محمد کاکاوند(مدرس حوزه و دانشگاه)

این کتاب همچنان که از نامش پیداست، سیری در دنیای پر از زیبایی و شگفتی نهج البلاغه از بیان استاد مطهری است که در آن، کتاب شیرین نهج البلاغه را از نظر موضوعی به هفت بخش تقسیم کرده و توضیحاتی پیرامون آنف ارائه کرده است.